Sunday, December 18, 2016

22nd AHML International Homeopathic Conference Malaysia 2014

Sekali lagi persidangan perubatan homeopathy & complementry berlangsung di Malaysia iaitu pada 8 & 9 November 2014. Dianjurkan oleh The Faculty of Homeopathy Malaysia(FAHOM) bersama Asian Homeopathic Medical Leugue(AHML) Persatuan perubatan homeopathy berdaftar Malaysia(MRHP), Majlis 1 Homeopathy Malaysia (M1HM), dan Persatuan Naturalpathy Malaysia(MANIS).





Persidangan Kali ini dihadiri oleh 298 deligasi seluruh negara, antaranya :- Malaysia, India, Pakistan, Bangladesh, Saudi Arabia, Singapore, Africa, Thailand, Turkey, Japan, Sri Lanka, Maldive, Nepal, Kuwait, Oman, Brunei, Indonesia dan negara serantau lain.

Persidangan ini didedikasikan kepada Arwah Prof Dr Nik Omar Nik Daud kerana mengenangkan jasa dan pengorbanan beliau di dalam perubatan Homeopathy & Complementary di dunia.

Persidangan di rasmikan oleh Dr Zakiah dari Institute Medical Research(IMR) Ditemani Dr Rima Melati(Bahagian penguatkuasaan KKM) mewakili Menteri Kesihatan Malaysia Yang tak dapat hadir. Terima Kasih tidak terhingga kepada beliau kerana sudi merasmikan persidangan kali ini.




Beberapa kertas kerja, kajian dan kaedah perubatan komplementari terkini dibahaskan dan dibincangkan supaya dapat dimanafaatkan oleh kesemua ahli persatuan dan juga peserta persidangan.

Persidangan seterusnya akan diadakan pada Akhir tahun 2017. InshaAllah.