Saturday, December 24, 2016

stroke - paralysis - Lumpuh

Ubat-Ubat Homeopathy terdiri dari:

Paralysis general - causticum
Paralysis agitan - gelsimium
Paralysis, arms - Rhus Tox
Paralysis eye lips - Lycopodium
Paralysis - face - Baryta Carb
Paralysis - hands - Dulcamara
Paralysis - Lower Extremities.' - Cup Mets.
Paralysis of Lung - Phos
Paralysis of Muscles - secale
Paralysis of Speech- Phos Ac
Paralysis of tongue - Sepia
Paralysis after bodily exertion - Tarentula

Rawatan Lumpuh atau strok amat baik jika digunakan rawatan secara Perubatan Integrasi iaitu 'Rawatan Akupunktur dari luar dan ubat-ubat homeopati' secara orally.
Jika menggunakan kaedah ini kurang dari 12 terapi, Insyallah stroke yang 'baru kena' dapat dipulihkan.

Dari Fail Kelinik

En Othman jatuh dan pitam di pasar, kaki dan tangan sebelah kiri tidak dapat bergerak. Dengan pertulongan kawan-kawan En Othman dibawa pulang kerumahnya terletak kira-kira 1 kilometer dari pasar.
Malamnya saya dipanggil untuk melihat keadaan pesakit. Bila diteliti kes En Othman, saya dapat sahkan bahawa ia terkena serangan ' strok' yang lembut. Saya memberinya terapi 'akupunktur' menggunakan titik-titik 'ashi' berjumlah kurang lebih 10 titik.
Secara secara oral, saya memberi ubat homeopati 'Rhus Tox 200c' bid selama 3 hari.

Hari ke 2 saya membuat terapi akupunktur sekali lagi dan memberi ubat yang sama

Pada hari ke 3, En Othman mula boleh bergerak dan boleh bercakap.
Saya bekalkan 'Rhus Tox' selama satu minggu.

Selepas satu minggu, En Othman sudah boleh becakap dan berjalan secara normal.

Pada pendapat saya, sebarang serangan strok, jika diberi rawatan akupunktur dan homeopati serentak, pesakit akan dapat dipulihkan dengan cepat.

http://popularmedicine.blogspot.my/2010/08/stroke-paraysis.html