Thursday, May 2, 2024

MERAWAT FOTOFOBIA DENGAN AKUPUNTUR DAN HOMEOPATI


Fotofobia (sensitif terhadap cahaya) ialah suatu gejala di mana mata menjadi sensitif yang melampau terhadap cahaya seterusnya pesakit yang mengalami simptom ini akan cuba mengelak dari cahaya matahari atau tempat terang. Pesakit yang mempunyai masalah fotofobia mungkin disebabkan oleh masalah kesihatan yang berkaitan dengan mata atau sistem urat saraf


Penyebab fotofobia

Fotofobia sering dialami oleh pesakit konjuntivitis akut. Penyebab fotofobia yang lain adalah mata yang mempunyai luka dipermukaan kornea, ulser kornea, mata yang mempunyai warna yang cerah (seperti kes albino), uveitis (radang mata), katarak (sesetengah jenis) dan sesiapa yang menderita akibat migraine. Di antara penyebab yang disebut di atas, uveitis adalah merupakan penyakit mata yang serius yang boleh menyebabkan banyak komplikasi jika tidak dirawat.

Yang lebih penting, fotofobia juga merupakan gejala kepada masalah kesihatan yang lebih serius seperti botulisma, rabies, keracunan raksa atau meningitis (radang selaput otak).


MELALUI KEADAH RAWATAN AKUPUNTUR BEBERAPA TITIK YANG BIASANNYA DIBERIKAN UNTUK MERAWAT HIPERTENSI, ANTARANYA ADALAH : UB 1., UB 2., Ub 67.

RUJUKAN : CLINICAL ACUPUNCTURE &MOXIBUSTION ‘’THE CLASSICAL CHINESE MEDICINE’’

MELALUI KEADAH PERUBATAN HOMEOPATHY ANTARA REMDY YANG DIBERIKAN ADALAH : Belladonna., Graphites., Nux Vom., Aconite N., Calcarea Carb.

RUJUKAN: SELECT YOUR REMEDY

#homeopati #akupuntur #bekam #homeopathy #acupuncture #alhijamah #natural #safe #nosideeffect #alami #selamat #islam #melayu #perempuan #shahalam #subangjaya #ttdijaya #glenmarie #bukitjelutong #seksyen13 #petalingjaya #seksyen7 #kelanajaya #seksyen9 #lamanglenmarie #kotadamansara #aradamansara #putraheights #subangsuria #puchongperdana #aradamansara #bukitjelutong #meru #seksyen36 #seksyen7 #seksyen22 #setiaalam #desaalam #cahayaalam  #puchongprima #kinrara #seksyen28 #seksyenu1